niedziela, 16 października 2011

Orzechowiec

Chciałam kiedyś zrobić orzechowca, ale brakowało mi odwagi, aż w końcu znalazłam przepis na blogu Sylwii i odważyłam się
a oto i on, istna bomba kaloryczna, którą muszę mieć na swoim blogu:)



KREM:

1 łyżka maki ziemniaczanej,
1 łyżka maki pszennej,
1 szklanka mleka,
1 szklanka cukru.

Ze wszystkich składników przygotować budyń. Do wystudzonej masy budyniowej dodać 1 kostkę masła i ubić na krem.

CIASTO:

1|2 kg maki pszennej,
2 jajka,
2 łyżeczki sody,
2 łyżki miodu,
1 kostka margaryny,
1|2 szklanki cukru,
3 łyżki mleka.

Ze składników zagnieść ciasto i podzielić na 2 części. Jedna z nich rozwałkowana ułożyć na blaszce i piec 15 min w 180 stopniach (wcześniej rozgrzać piekarnik).

MASA ORZECHOWA:

1|2 kostki margaryny,
1|2 szklanki cukru,
2 łyżki miodu,
300 dkg rozdrobionych orzechów włoskich.

Wszystkie składniki połączyć i gotować przez 3 minuty. Gdy masa jest przygotowana - rozłożyć ja na drugiej części rozwałkowanego ciasta w formie i piec 15 min. Przygotowany wcześniej krem rozłożyć na upieczonym i wystudzonym placku bez orzechów i przykryć plackiem z orzechami.

SMACZNEGO

1 komentarz:

  1. Kaloryczne na pewno, ale zapowiada się wspaniale. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń