piątek, 11 listopada 2011

Ciasteczka maślane

Trzy dni wolnego dały mi pomysł na to aby spróbować zrobić jakieś ciasteczka, których tak naprawdę jeszcze nigdy nie robiłam, a które kiedyś gdzieś miałam okazję skosztować. Przeszukałam internet i znalazłam przepis na maślane ciasteczka. Zrobiłam dwie wersje, pierwszą bez dodatków i drugą z orzechami i rodzynkami.


Przepis na ciasteczka znalazłam tu i oczywiście go polecam

Składniki:
  • 250 g mąki,
  • szczypta proszku do pieczenia,
  • 125 g cukru,
  • jajko,
  • 150 g masła,
  • 2 torebki cukru waniliowego,
  • szczypta soli
Wykonanie:

W misce wymieszać mąkę i proszek do pieczenia. Posiekać masło z mąką, dodać cukier, jajko, sól, cukier waniliowy i całość zagnieść na gładkie ciasto (konsystencja podobna do ciasta na pierogi). Zawinąć w folię i włożyć do lodówki na 1/2 godziny (nie jest to konieczne, ale potem lepiej nakłada się na blachę). 
Rozgrzać piekarnik do 175 st. C. Blat stołu lub stolnicę posypać małą ilością mąki (ciasto nie przylgnie podczas wałkowania). Z przygotowanego ciasta odkroić 2 lub 3 porcje, które należy rozwałkować na placki grubości 2 mm. Foremkami różnych kształtów wycinać ciasteczka. 
Położyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia (ja posmarowałam blachę masłem - bez papieru). Piec 10-15 min. Po wyjęciu z piekarnika odstawić do ostygnięcia. Przechowywać w zamkniętym pojemniku. 
Polecam!!!


2 komentarze:

  1. Fajny przepis, pokuszę się chyba o zrobienie takich na święta. Pozdrawiam i dzięki za odwiedziny.

    OdpowiedzUsuń