sobota, 26 listopada 2011

Muffinki z orzechami i czekoladą

Na dziś polecam muffinki, przepis znalazłam na stronie zapetytem.pl, od siebie dodałam kawałki orzechów włoskich i czekoladę:)
A wyszło mi coś takiego


Przepis brzmiał następująco:

Składniki:

pół kostki (ok 125 g) rozpuszczonego masła
1 szklanka mleka
1 jajko
2 szklanki mąki pszennej
3/4 szklanki cukru (może być trochę mniej - kwestia gustu i nadzienia)
cukier waniliowy
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia

dodatki (pokrojone w drobną kostkę): czekolada, bakalie, jabłko 

Wykonanie:

Do rozpuszczonego masła dodać 1 szklankę mleka i rozkłócone jajko.
Specjalną blaszkę mufinkową wysmarować rozpuszczonym masłem lub wyłożyć papierowymi foremkami.

Wszystkie suche składniki (mąka, oba cukry, proszek) wymieszać w dużej misce a następnie wlać "mokre" składniki oraz dodatki.

Wymieszać krótko łyżką, tylko do połączenia się składników; grudki są jak najbardziej wskazane. 
(Uwaga: nie używać miksera).
Wkładać łyżką ciasto do formy mufinkowej do ok 3/4 wysokości.

Piec 15-20 minut (polecam dłużej ok 25 - 30 minut) w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni, aż ładnie się mufinki zarumienią. Sprawdzamy patyczkiem - jeśli jest suchy, to mufinki są dobre. Po lekkim wystudzeniu wyjmujemy z foremek i przekładamy na jakieś kratkowane naczynie.

Polecam!!!
Łącznie wyszło 13 mufinek



Pozdrawiam
Agea

3 komentarze:

  1. jak pięknie i smakowicie ;) mniam

    OdpowiedzUsuń
  2. Mrr, proszę o jedną!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem na etapie muffinek-wypróbuję przepis -dzięki Agea!!!pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń