sobota, 31 maja 2014

Quiche - tarta ze szpinakiem, szparagami i cukinią




odważyłam się i zrobiłam
i smakowało, tylko u mnie z białymi szparagami (bo innych akurat nie było)
---
przepis zaczerpnęłam ze strony zwegowani.pl
cytuję, ku mojej pamięci, bo na pewno jeszcze raz zrobię

Składniki na ciasto do tarty:

  • - szklanka mąki,
  • - 100 g margaryny,
  • - jajko,
  • - mielona gałka muszkatołowa,
  • - sól.

Składniki na warzywne nadzienie quiche:

  • - ok. 250 g świeżego szpinaku,
  • - pęczek zielonych szparagów,
  • - pół cukinii (opcjonalnie),
  • - 2 cebule,
  • - 2 ząbki czosnku,
  • - 0,75 szklanki śmietany 18 %,
  • - 2 jajka,
  • - mielona gałka muszkatołowa,
  • - sól, pieprz.
Wykonanie:

- Liście szpinaku myjemy i wrzucamy go wrzącej wody na 3-5 minut. Zblanszowany szpinak siekamy na mniejsze części. Ze szparagów odłamujemy włókniste końcówki. Wkładamy je na 10-15 minut do wrzącej wody i dusimy.
- Poszatkowane cebule i pokrojoną w plastry cukinię smażymy przez parę minut na patelni. Do smażącego się farszu dodajemy szpinak i pokrojone na 2-3 mniejsze części szparagi. Smażymy jeszcze przez chwilę. Po zdjęciu z ognia nadzienie doprawiamy i dolewamy śmietanę rozmieszaną z jajkami i czosnkiem.
- Wszystkie składniki ciasta łączymy. Rozwałkowane ciasto o grubości ok. 0,5 cm przekładamy do formy na tartę i smarujemy białkiem.
- Ciasto na tartę pieczemy w 180° C przez parę minut. Gdy się zarumieni, wyjmujemy ciasto z piekarnika, by dodać farsz ze śmietaną. Quiche pieczemy w tej samej temperaturze przez ok. 20 minut.
Tartę ze szpinakiem i szparagami podajemy ciepłą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz