piątek, 7 listopada 2014

Nalewka wiśniowa



Szukałam przepisu i szukałam...aż dokopałam się do naprawdę polecanego przepisu według Pani Beaty Tyszkiewicz, postanowiłam, że spróbuję, w końcu kto jak kto ale Pani Beata na pewno ma wyczucie smaku
I choć nie dane mi spróbować osobiście, to Ci co skosztowali powiedzieli, ze taką można robić,
więc...dla pamięci wpisuję do pamiętnika, czyli tu...

Składniki na nalewkę z wiśni:

  • 1,5 kg wiśni
  • ok. kilograma cukru
  • 500 ml spirytusu
  • 500 ml czystej wódki

Wykonanie:

  1. Wiśnie wydryluj. Owoce wraz z garścią pestek przełóż do słoja. Zasyp cukrem. Słój szczelnie przykryj gazą, zabezpiecz gumką recepturką i odstaw na kilkanaście dni, by wiśnie puściły sok.
  2. Po tym czasie zlej go do garnka. Zagotuj i wystudź. Następnie wymieszaj ze spirytusem i zlej do butelek.
  3. Owoce z soku zalej wódką i odstaw na dwa tygodnie, a pestki wyrzuć.
  4. Po ich upływie przecedź wódkę przez gazę i wymieszaj ją z wiśniowym spirytusem. Ponownie rozlej do butelek.
  5. Odstaw na trzy miesiące. Wiśnie z nalewki możesz wykorzystać jako dodatek do deserów.
źródło: Przepis z "Party! Życie gwiazd"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz