sobota, 4 lutego 2012

Ciasto kakaowe z polewą czekoladową i migdałami


Składniki:
  • 175 g miękkiego masła lub margaryny
  • 1 1/2 szklanki cukru pudru
  • 3 łyżeczki esencji waniliowej
  • 3 roztrzepane jajka
  • 1 1/2 szklanki mąki
  • 2 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki kakao
  • 1 1/4 szklanki mleka
  • migdały
do polewy czekoladowej wykorzystałam:
  • pół szklanki mleka
  • 2 łyżeczki masła
  • 1 mleczną czekoladę Wedla

Wykonanie:
  • Włożyć masło, cukier i esencję waniliową do miski i ucierać do uzyskania lekkiej, puszystej masy. Ciągle mieszając, stopniowo dodawać jajka.
  • Przesiać mąkę do osobnego naczynia, dodać proszek do pieczenia i kakao.
  • Dodawać na przemian mieszankę mączną i mleko do masy maślanej, cały czas ucierając.
  • Wylać powstałe ciasto do kwadratowej blachy o boku 20 cm, natłuszczonej i wyłożonej papierem do pieczenia.
  • Piec 55 minut (sprawdzić patyczkiem) w temperaturze 190 C
  • Zostawić ciasto w blasze na 10 minut do wystygnięcia
  • Za pomocą widelca zrobić delikatne dziurki w cieście i polać wcześniej przygotowaną czekoladą (mleko, masło i czekoladę wrzucić do garnuszka, rozpuścić mieszając na małym ogniu), posypać migdałami.


Przepis podpatrzyłam tu, następnym razem dodam troszkę mniej mleka, żeby ciasto było bardziej suche (chociaż mąż powiedział, że woli bardziej mokre) i spróbuję innych bakali:)

1 komentarz:

  1. Jezusieńku, pierwsze co zrobiłam to sprawdziłam skąd jesteś, czy mam daleko do Cibie:D pyszności!

    OdpowiedzUsuń